Op basis van onze ervaring zijn dit de zeven beste tips en tricks waarmee je de meeste impact maakt.
1) MAAK EEN SERIE
Je kan in vier edities publiceren. Benut dat met een vervolgverhaal. Deel je content op in 3 publicaties. Maand-1, maand-2, maand-3 In maand-4 ben je dan snel klaar want daar kan je dan de drie delen als één verhaal bundelen en publiceren. Dit wordt het zogenaamde "bewaarexemplaar" met eigen unieke URL / link, zoals Claudia Vesters bijvoorbeeld gedaan heeft met haar Vrouw in Balans uitgave.
2) MAAK SPREADS
Dit zijn 2 aaneensluitende pagina's. Deze worden voorzien van een unieke URL. Bij het delen komt dan altijd alleen jouw publicatie in beeld op ieder device. (Je bent niet beperkt tot 2 pagina's, maar denk in even aantallen, 2, 4, 6 pagina's)
3) MEER MINDER VEEL
Meer beeld, minder tekst, veel witruimte. Probeer niet alles "vol" te schrijven. Gebruik korte alinea's en licht "quotes" uit. De meeste mensen scannen de tekst en nemen op basis daarvan een besluit om door te lezen of contact op te nemen.
4) BENUT MEER RUIMTE
Is veel tekst noodzakelijk? Deel dit dan op in 2 of 3 kolommen per pagina en verdeel het over meerdere pagina's. Kan je 2 pagina's vullen, verdeel het dan over 4 pagina's.
5) LEESBAARHEID EN LETTERTYPE
Wees niet te creatief met lettertypes. Richt je op de leesbaarheid. Onze ervaring is dat san serif type Open Sans met minimaal 12px online als het best leesbaar ervaren wordt. Kies je voor een serif lettertype, dan is Lora een prima keuze.
6) ZET VIDEO IN
Heb je video's op Youtube staan? Deze kunnen in het magazine ingesloten worden bij jouw publicatie. Heb je geen video maar wil je een introductievideo maken, dat kan in de OCMN Studio (aanvullend tarief).
7) BOODSCHAP EN CALL TO ACTION
Vat in één kopregel of quote samen voor wie je wat vertelt, welk probleem je oplost of voordeel je biedt. En wees duidelijk over waar en waarom men contact met jou op moet nemen, de "call to action".