- Gegevens
- Geschreven door: Redactie OC-Q
- Categorie: Artikelen
De DJ Vinyl Show is in alle opzichten uniek.
Door het draaien vanaf 33/45-toeren vinyl, ruime collectie hits van toentertijd, de muziek opbouw en ‘flow’ die ontstaat door interactie met het publiek. Grote variatie aan stijlen mogelijk en hierdoor is geen feest hetzelfde: van foute disco tot obscure cult, van hardrock tot Motown, van new wave tot reggae, happy hardcore tot hits van nu. High end geluid en licht inclusief separate lichtman waardoor DJ Vinyl zich voor de volle 100% kan richten op het publiek en muziek flow. Last but not least de professionaliteit, energie en enthousiasme van de dj en crew om er een feest van te maken. Voor ons is het geen werk maar een feestelijke uitlaatklep weg van de dagelijkse werk sleur.
- Gegevens
- Geschreven door: Michiel van de Watering
- Categorie: Artikelen
Derde deel in de Serie Winstlekkage, wat is dat en wat doe je er aan?
Weet je zeker dat jouw verkoopprijzen voldoende dekking opleveren voor alle kosten én de gewenste winstbijdrage leveren? Hou je bij die kosten ook rekening met de Algemene Kosten (Overhead) en geldt dat voor al jouw producten en diensten? Een spervuur aan vragen waarop ondernemers niet altijd het volledige antwoord op kunnen geven. Niet voor niets dat ‘Prijs & Margebeleid de 3e grootste oorzaak van winstlekkage (1. Marketing & Sales, 2. Productiviteit) is!
Lees meer: Zorg dat je de juiste (verkoop)prijzen betaald krijgt.
- Gegevens
- Geschreven door: Michiel van de Watering
- Categorie: Artikelen
Ben jij een prater en kan je minstens zo goed luisteren? Je kent misschien wel de uitspraak dat we niet voor niets 2 oren en 1 mond hebben gekregen. Precies! Met het voeren van goede gesprekken met je medewerkers, kom je vaak meer te weten dan je in eerste instantie dacht. Meer over hoe het met je medewerker privé gaat en wat haar of hem in jouw bedrijf bezig houdt. Zulke gesprekken geven inzicht in hoe vitaal de medewerker zowel mentaal als fysiek is.
- Gegevens
- Geschreven door: Michiel van de Watering
- Categorie: Artikelen
“Maar wacht eens even ‘Winstlekkage’? Wat moet ik mij daar bij voorstellen, Michiel?”. Een veel gehoorde reactie, die overigens meestal direct gevolgd wordt door een antwoord van de
vragensteller zelf. Al zo’n 10 jaar doet Thexton Armstrong onder MKB bedrijven doorlopend onderzoek naar de voornaamste oorzaken. De winstlekkage analyse bij ondernemers laat zien waar de winst in haar of zijn bedrijf ongemerkt verdampt en om hoeveel euro’s dat gaat. Soms loopt dat op tot een waarde gelijk aan zo’n 8% van de omzet. Behalve de euro’s kan je winstlekkage ook betrekken op de hoeveelheid ondernemersplezier en/of vrije tijd.
Lees meer: De grootste oorzaak van Winstlekkage® is Marketing!